Nieuws van KeurOnline.

Nieuws 2011

 

December 2011

KeurOnline heeft een aanvraag gedaan bij de raad van accreditatie.

Accreditatie betekend controle van de controle. Keurmerkeigenaren controleren of webshops zich aan de regels van hun keurmerk houden. Deze keurmerkeigenaren kunnen zelf ook gecontroleerd worden. Dat heet accreditatie.

 

Onafhankelijk en deskundig

De Raad voor Accreditatie kijkt of een keurmerkeigenaar onafhankelijk en deskundig is. Onafhankelijk betekent dat de keurmerkeigenaar eerlijk controleert. Hij laat zich niet beïnvloeden door commerciële belangen. Deskundig betekent dat de keurmerkeigenaar genoeg kennis heeft over de zaken waarop hij controleert.

Zodoende kunnen wij vermeld worden op Consuwijzer.nl om meer vertrouwen van ons keurmerk uit te stralen.

 

12 november 2011

KeurOnline heeft de webshop (wat achteraf een nep webshop bleek te zijn) van het programma Kassa–Vara terecht afgekeurd! Zoals dat hoort bij een serieuze keurmerkcontrole, waarbij men niet voldoet aan de gestelde eisen.

 

Lees de onderstaande publicatie:

Bronvermelding: KASSA-VARA TV programma 12 november 2011

Elk jaar kopen we met z’n allen voor een kleine negen miljard euro spullen via internet.

Er zijn zo'n 37.000 Nederlandse webshops actief. Om te weten of u te maken hebt met een betrouwbare winkel kijkt u naar een keurmerk. Heb je daar wat aan?

Kassa startte een eigen (nep)webshop in bloembollen en onderzocht hoe makkelijk het is om met nepgegevens een keurmerk te krijgen. Uiteindelijk prijken er nu elf keurmerken op onze site De Meesterkweker.

 

Goedgekeurde keurmerken:

De elf keurmerken die zonder enige controle onze website certificeren met hun keurmerk zijn:

Webwinkel Keur

Safe 2 Shop

Friendly Shops

Uw Keurmerk

Keurmerk Veilig Winkelen

Webshop Toppers

MKB Keurmerk

Webshop Select

BetterShop

Webkeurmerk Nederland

Digikeur

 

Bij deze vijf zijn we afgekeurd:

Thuiswinkel Waarborg

Stg Webshop Keurmerk

KeurOnline

Qshops

Keurmerk Totaal

 

Kassa Enquête:

Het merendeel van de door ons onderzochte keurmerken houden niets tot weinig in.
Door de goedgekozen naam liften ze mee op het succes van de grotere en inhoudelijke sterke keurmerken zoals Thuiswinkel Waarborg en Stichting Webshop Keurmerk.

De consument komt dan wel in de kou te staan wanneer ze een probleem krijgen met de aangesloten webshop.

Dat de Nederlandse consument door de bomen het bos niet meer ziet blijkt wel uit de mini–enquête die Kassa heeft gehouden onder de nieuwsbrieflezers.

 

Allereerst blijkt dat 90% van degenen die de enquête hebben ingevuld wel eens iets online koopt.

Ruim een derde (35%) koopt elk kwartaal iets, ruim een kwart (28%) maandelijks en 19% ieder half jaar.

Home entertainment (boeken, cd´s, dvd´s etc.) wordt het meest gekocht (50%) maar ook worden er veel reizen en vakanties geboekt via het internet (41%).

45% koopt wel eens kleding of schoenen en 39% van de respondenten koopt zijn of haar telefoon en computer via het internet.

64% zegt van tevoren te kijken of een webwinkel waar ze iets willen kopen aangesloten is bij een keurmerk.

77% koopt alleen iets wanneer de winkel is aangesloten bij een keurmerk.

 

Bron: http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/wildgroei-aan-keurmerken-voor-webwinkels/speel/1/

 

November 2011

KeurOnline is aangesloten bij de geschillencommissie geschilonline.nl Deschilonline.nl

 

 

KeurOnline gaat de site aanbieden in meerdere talen.

 

 

Het aanmeldformulier gaat via een beveiligde http pagina.

 

 

Keurmerk Goedgekeurde Webshop heeft zijn naam gewijzigd in KeurOnline.

 

 

KeurOnline heeft een Waarborgfonds welke consumenten kunnen helpen indien een bij ons aangesloten webshop officieel failliet gaat.

 

 

Juni 2011 Europa wil de 7 dagen bedenktijd verruimen naar 14 dagen, lees het artikel op:
http://www.webwinkelsblog.nl/index.php/2011/06/twee-weken-bedenktijd-in-heel-europa/

 

 

Nu nieuw ook Business–to–Business Keurmerk voor uw webshop

 

Januari 2011

Nieuwe wet maakt Europees Webwinkelen makkelijker.

 

Het Europees Parlement is bezig om nieuwe Europese richtlijnen voor het Webwinkelen te maken.

Met de nieuwe richtlijn moet grensoverschrijdende online handel in Europa gestimuleerd worden, zowel aan de kant van de consument als aan de kant van de Webwinkelier.

Er komt met de regels een gelijk speelveld en meer duidelijkheid wat betreft de wettelijke regeltjes.

De consument weet duidelijker wat zijn rechten zijn, wanneer er in een ander Europees land een online aankoop wordt gedaan. De huidige Europese regels voor kopen op afstand zijn niet altijd even duidelijk. Grensoverschrijdende e- commerce is daarmee voor veel bedrijven een wirwar van verschillende wettelijke regels op nationaal niveau.

 

De EU probeert al lange tijd barrières te slechten om tot een Europees e–commerciemarkt te komen.

Immers, zo luidt de gedachte, een florerende digitale interne handelsmarkt is een vereiste voor de Europese economie.

 

 

 

© KeurOnline Vlag NederlandEngelse vlag Gedragsregels KeurOnline © M-Sphere Webdesign