Consument KeurOnline

Veelgestelde vragen

 

Krijgt een webshop na betaling gewoon een keurmerk van u?

Nee. De webshop moet minimaal aan de wettelijke regels voldoen om via internet producten in de webshop te mogen verkopen.

Wanneer de webshop aan deze regels voldoet ontvangt de webshopeigenaar ons KeurOnline keurmerk. Verder worden adviezen en tips gegeven aan de webshopeigenaar om de klantenservice te verbeteren.

 

Is KeurOnline onafhankelijk?

Ja. KeurOnline heeft geen enkele binding met een webshop.

 

Wordt de goedgekeurde webshop daarna nooit meer bekeken?

Nee. De webshop wordt elk kwartaal gecontroleerd op onvolkomenheden.

 

Wat gebeurt er met een klacht over een webshop?

Deze wordt door ons in behandeling genomen, er wordt contact gezocht met de webshopeigenaar.

Klachten worden bewaard. KeurOnline is aangesloten bij Geschilonline.nl

 

Op een webshop staat uw keurmerk maar ik vind bij u niets terug van deze webshop.

Dan heeft deze webshop onterecht het keurmerk van KeurOnline in gebruik.

Een goedgekeurde webshop heeft behalve het keurmerk ook via KeurOnline een eigen pagina die zichtbaar wordt wanneer u op het keurmerk klikt in de betreffende webshop.

Op deze pagina treft u de door KeurOnline ingevoerde gegevens aan over de betreffende webshop.

KeurOnline verzoekt u door te geven wanneer u denkt dat het keurmerk van KeurOnline onterecht wordt gebruikt. Op deze manier blijft het keurmerk van KeurOnline betrouwbaar. Dit is voor u ook een makkelijke manier om erachter te komen of de webshop betrouwbaar is.

 

Is de webshop betrouwbaar wanneer deze uw Keurmerk hanteert?

De webshop is in zoverre betrouwbaar dat deze door ons is gecontroleerd op de eisen die KeurOnline heeft opgesteld in de Gedragregels. Wanneer achteraf toch klachten binnenkomen m.b.t. de betrouwbaarheid van deze webshop, wordt het KeurOnline keurmerk direct ingetrokkenen komt deze webshop te staan bij “Geen Leden”. Wij vermelden dit direct op de website. U bepaalt zelf of u al dan niet wilt bestellen bij deze webshop.

 

Hoe kan ik een klacht indienen over een KeurOnline webshop?

Eventuele klachten kunt u indienen via de rubriek klachtenformulier op onze website.

Anonieme aanmeldingen worden niet in behandeling genomen. KeurOnline wil er zeker van zijn dat het een serieuze klacht is. Bovendien dient u KeurOnline de mogelijkheid te geven naar u te reageren in verband met mogelijke nadere informatie m.b.t. uw klacht.

KeurOnline is aangesloten bij Geschilonline.nl

 

Zijn wij bij uw keurmerk verzekerd bij faillissement of niet leveren van producten?

Nee. KeurOnline is alleen een keurmerk dat controleert of de webshop zich houdt aan de wettelijke regels van verkopen op afstand. KeurOnline heeft een Waarborgfonds wanneer een webshop failliet mocht gaan.

 

Welke regels hanteert u wanneer een webshop uw keurmerk aanvraagt?

Deze regels zijn terug te vinden op onze site bij gedragsregels.

De webshopeigenaar dient zich aan deze regels te houden.

De goedgekeurde webshop wordt regelmatig door ons gecontroleerd.

 

Kan ik gerust bestellen in een webshop die geen keurmerk voert?

Dat bepaalt u zelf. Niet elke webshop zonder keurmerk is onbetrouwbaar. Maar wanneer u wilt bestellen via zo´n webshop is het raadzaam om zelf goed te controleren of de shop zich wel aan deze gedragsregels houdt en of u na het bestellen niet voor onaangename verrassingen komt te staan.

 

 

© KeurOnline Vlag NederlandEngelse vlag Gedragsregels KeurOnline © M-Sphere Webdesign